Ziya Osman Saba'nın "Kışa Giderken" şiiri, doğanın geçiş dönemlerini bir metafor olarak kullanarak, yaşamın döngüselliği ve insan ruhundaki derin duygusal çatışmaları yansıtır. Şair, soğuk havaların habercisi olan kış mevsimiyle birlikte içsel bir yolculuğa çıkar. Bu süreçte, mevsimlerin değişimi, yalnızlık, kayıplar ve hatıralar gibi temalarla zenginleşir. Kışın beyaz örtüsü altında saklanan geçmişe dair özlemler, aynı zamanda bir tür kabullenişi de beraberinde getirir.
Ziya Osman Saba'nın "Kışa Giderken" şiiri, sonbahar ve kış mevsimlerinin tasvirleriyle hüzün ve ölüm temalarını işler.
Şiirde, sonbaharın ağaçlarda yaprak yaprak ağlaması ve ölen günle birlikte basamakta durması betimlenir. Şair, bu mevsimde içindeki kederi ve yaklaşan kışı, beyaz perdelerle simgelenen bir sükûnetle ilişkilendirir.
Şiirde ayrıca, anne ve kardeş özlemi ile uzak ümitlerin hasreti dile getirilir. Şair, hayatı bir keder olarak nitelerken, ölüme karşı teslimiyet gösterme fikrini de işler.
Ziya Osman Saba'nın şiirlerinde kış, genellikle geçmişe ve çocukluğa duyulan özlemi de yansıtır.
Şiirin tamamına şu sitelerden ulaşılabilir:
SON YAZILAR